fbpx
Ι.Ι.Ε.Κ. | Κ.Ε.Κ | Κ.Δ.Α.Π

                                        ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (600 ΩΡΩΝ)

To KEK ΛΥΔΙΑ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου ανακοινώνουν την έναρξη της
διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για το Ετήσιο Πρόγραμμα ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (600 ΩΡΩΝ)

Πιθανές μοριοδοτήσεις μπορεί να ισχύουν ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία
Έναρξη μαθημάτων από: 10/03/2020
Λήξη μαθημάτων: 09/03/2021
Δίδακτρα: 500 ευρώ
1.ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους επιμορφούμενους, που μπορούν να εργαστούν αυτόνομα και
εντατικά, με τους δικούς τους ρυθμούς μάθησης, ώστε να ανταπεξέλθουν σε ασύγχρονη διδασκαλία με εμπλουτισμένο και
απαιτητικό περιεχόμενο. Αν και τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί για το ευρύ κοινό με τη φιλοσοφία και τις αρχές της διά
βίου μάθησης, απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, κοινωνικούς επιστήμονες, εργαζόμενους στην
υγεία και στην πρόνοια, ειδικούς της ψυχικής υγείας, σε φοιτητές, σε γονείς και σε ανθρώπους, που θέλουν να διευρύνουν
τους γνωστικούς τους ορίζοντες αναφορικά με τα μοντέλα της συμβουλευτικής και της εκπαιδευτικής παρέμβασης, την
παροχή υποστήριξης στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο και γενικότερα τον εφοδιασμό με ισχυρό συγκριτικό
πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας.
2. ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
 κατανοεί το είδος, τον τρόπο, τις θεωρίες και τα μοντέλα συμβουλευτικής και εκπαιδευτικής παρέμβασης σε παιδιά
και εφήβους που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον εαυτό τους, το σχολείο, τους εκπαιδευτικούς, τις παρέες
συνομηλίκων, την οικογένεια, τις επιδόσεις και τη κοινωνική τους θέση στο σχολείο και τη διαμόρφωση της
αυτοεκτίμησης.
 γνωρίζει τις θεωρίες και τις τεχνικές που παρέχουν υποστήριξη στις οικογένειες των μαθητών, στους
εκπαιδευτικούς, τους φορείς και τις υπηρεσίες που εμπλέκονται στην εκπαίδευση
3. ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Το παρόν επιμορφωτικό πρόγραμμα αποτελείται συνολικά από δώδεκα (12 διδακτικές μηνιαίες ενότητες). Κάθε μηνιαία
ενότητα περιλαμβάνει ασύγχρονη διαδικτυακή διδασκαλία μέσω πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Η ασύγχρονη διαδικτυακή
διδασκαλία δεν απαιτεί την ταυτόχρονη αλληλεπίδραση των επιμορφούμενων και των διδασκόντων. Οι επιμορφούμενοι
δεν είναι αναγκαίο να συνδέονται στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης την ίδια χρονική στιγμή. Αντίθετα, μπορούν να
επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό.3. Δ
Οι διδάσκοντες επιλέγονται από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατόπιν αυστηρής επιλογής
βάσει των ακαδημαϊκών κριτηρίων και κανονισμών που έχει θεσπίσει.
Περιεχόμενα προγράμματος
4. ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
Το πρόγραμμα είναι ετήσιο και πιστώνει 600 διδακτικές ώρες.
4Α. ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ
1. Μελέτη πρωτότυπου υλικού 20-30 σελίδων ανά μηνιαία θεματική ενότητα
2. Μελέτη συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού
3
3. Συγγραφή τριών μικρών εργασιών (κατά το α εξάμηνο μια ανά δίμηνο, 1.500 – 3.000 λέξεων)
4. Τελικό τεστ αξιολόγησης 100 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής (μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας
θεματικής ενότητας)
5. Συγγραφή τελικής ατομικής εργασίας (3.000 – 6.000 λέξεων)
6. Δόμηση σχεδίου μικροδιδασκαλίας (1.500‐3.000 λέξεων)
4Γ. ECVET και Μοριοδοτήσεις
Όλα μας τα Προγράμματα προσφέρουν Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Κατάρτισης ECVET.
Ενδεικτικά, ένα πρόγραμμα 600 ωρών πιστώνει 30 ECVET (https://www.iky.gr/el/ecvet )
Τα περισσότερα Προγράμματά μας μοριοδοτούνται ως σεμινάρια, που οργανώθηκαν από δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά το
πλεονέκτημα αυτό:
 Εξαρτάται από την ισχύουσα νομοθεσία
 Διαφοροποιείται ανάλογα με την ειδικότητα του επιμορφούμενου
 Δεν αφορά το Πανεπιστήμιο, το οποίο διοργανώνει το σεμινάριο ΜΟΝΟ για τη γνώση και την επαγγελματική
ενδυνάμωση
Το Πανεπιστήμιο στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια επαγγελματικής αποκατάστασης και ανέλιξης των
επιμορφούμενων.
5. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Το πρόγραμμα επικεντρώνεται, αλλά δεν περιορίζεται στις παρακάτω ενότητες:
Διδακτική Ενότητα 1
3
Τίτλος Έννοια, σκοπός, περιεχόμενο της σχολικής Ψυχολογίας
Περιγραφή
Στην εισαγωγική αυτή ενότητα θα αναπτύξουμε την έννοια, τον σκοπό και το περιεχόμενο της
Σχολικής Ψυχολογίας. Η σχολική ψυχολογία αποτελεί έναν από τους κατεξοχήν
εφαρμοσμένους κλάδους της ψυχολογίας και είναι άμεσα συνδεδεμένη με την καθημερινή
σχολική πραγματικότητα. Τόσο ως επιστήμη όσο και ως επάγγελμα αφορά την παροχή
υπηρεσιών σε όλα τα μέλη της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας. Και με τον όρο ευρύτερη
σχολική κοινότητα εννοούμε τους μαθητές (όλων των ηλικιών), τις οικογένειές τους, τους
εκπαιδευτικούς αλλά και όλες τις υπηρεσίες και τους φορείς που εμπλέκονται στο
εκπαιδευτικό σύστημα. Ο σχολικός ψυχολόγος συμβάλλει στην προαγωγή της συνεργασίας
των εμπλεκομένων μελών στο τριαδικό σχήμα οικογένεια – σχολείο – ευρύτερη κοινότητα.
Ασχολείται με θέματα έγκαιρου εντοπισμού, διάγνωσης, και αποκατάστασης προβλημάτων
και δυσκολιών που εμπλέκονται στην ομαλή κοινωνικο-συναισθηματική προσαρμογή των
μαθητών στο σχολείο. Στόχος του είναι πρωτίστως η πρόληψη και η προαγωγή της ψυχικής
υγείας και της ανθεκτικότητας του μαθητικού πληθυσμού και του συνόλου της σχολικής
κοινότητας.
Διδακτική Ενότητα 2
Τίτλος
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Περιγραφή
Επίκεντρο της θεματικής αποτελεί η μελέτη της κοινωνικής ανισότητας στην εκπαίδευση,
αναδεικνύοντας τη συσχέτιση που υπάρχει μεταξύ σχολικής επίδοσης και κοινωνικο-
μορφωτικής προέλευσης των μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, το μάθημα έχει ως στόχο την
θεωρητική και επιστημολογική σημασία της ερευνητικής τεκμηρίωσης της συνάφειας σχολικής
επίδοσης και την κοινωνικής προέλευσης, την κοινωνική διάσταση της επιστήμης και σχετικές
με την ερμηνεία του φαινομένου κοινωνιολογικές θεωρίες, τις κοινωνιολογικές θεωρίες για την
εκπαίδευση, τον ρόλο και τις βασικές λειτουργίες της εκπαίδευσης και του σχολείου, τις
κοινωνικές ανισότητες και κοινωνικές διακρίσεις στην εκπαίδευση: παιδική ηλικία,
οικογενειακή προέλευση, γλώσσα, πολιτιστικό κεφάλαιο, φύλο και σχολική επίδοση, τις
συγκρούσεις και εκφοβισμός στο χώρο του σχολείου: αίτια, εκφάνσεις και
αντιμετώπισηπαγκοσμιοποίησης. Συγκεκριμένα η θεματική διαπραγματεύεται προσεγγίσεις
και θεματικές στην επιστήμη της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, οι οποίες εστιάζουν στη
δυναμική που αναπτύσσεται σε επίπεδο σχολείου. Ανάμεσα στις θεματικές αυτές εξετάζονται
για παράδειγμα: οι σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, οι εκπαιδευτικοί στόχοι (και στην
ελληνική εκπαίδευση), η σχέση φύλου και εκπαίδευσης, το διαπολιτισμικό σχολείο, ο
σύγχρονος ρόλος της εκπαίδευσης και ο ρατσισμός στα πλαίσια του σχολείου.
Διδακτική Ενότητα 3
Τίτλος
Σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες
Περιγραφή
Οι σύγχρονες προκλήσεις της εκπαίδευσης, η σύνθεση και οι διαφοροποιημένες ανάγκες του
3
ετερόκλητου μαθητικού πληθυσμού, οι υψηλές προσδοκίες που έχουν οι εκπαιδευτικοί για την
ανάπτυξη των παιδιών όπως και για την βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας τους
δημιουργούν την ανάγκη για τη γνώση και εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών θεωριών που
συμβάλουν στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων και των στόχων διδασκαλίας. Ο τομέας
των ψυχοπαιδαγωγικών θεωριών τόσο στο επίπεδο της θεωρητικής γνώσης όσο και στο
πεδίο πρακτικής εφαρμογής τους καλύπτει ένα ευρύ φάσμα. Κατά συνέπεια στην παρούσα
ενότητα θα αξιοποιηθούν οι πιο αντιπροσωπευτικές θεωρίες μάθησης από τις κυριότητες
ψυχολογικές σχολές. Για κάθε μια από τις θεωρίες θα παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο
καθώς επίσης θα παρατίθεται προτεινόμενη βιβλιογραφία για περαιτέρω διερεύνηση. Στα
πλαίσια της ενότητας θα προσεγγιστούν οι Συμπεριφορικές θεωρίες μάθησης, οι
Κοινωνιογνωστικές θεωρίες μάθησης, οι Γνωστικές θεωρίες μάθησης και οι κυριότερες
θεωρίες Κινήτρων που πηγάζουν από τις προαναφερθείσες θεωρήσεις. Ο γενικός σκοπός της
ενότητας αφορά την μελέτη του θεωρητικού πλαισίου των σημαντικότερων
ψυχοπαιδαγωγικών θεωριών καθώς και των προτάσεων εφαρμογής τους στην πρακτική της
διδασκαλίας και της μάθησης. Οι επιμέρους διδακτικοί στόχοι της ενότητας είναι η απόκτηση
των βασικών γνώσεων των θεωρητικών πλαισίων των συγχρόνων θεωριών για τη μάθηση
προκειμένου να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση της διδασκαλίας, η εξοικείωση με τη σχετική
ορολογία και τη βιβλιογραφία καθώς και η κατανόηση του τρόπου εφαρμογής των θεωριών
στην εκπαιδευτική πράξη.
Διδακτική Ενότητα 4
Τίτλος
Κοινωνική, ψυχολογική και γνωστική ανάπτυξη παιδιών σχολικής ηλικίας
Περιγραφή
Διαχρονικά, η μελέτη της αναπτυξιακής πορείας του ανθρώπου έχει δώσει απαντήσεις σε
κοινωνικά, ψυχολογικά και γνωστικά ζητήματα. Οι ειδικοί που μελετούν την ανάπτυξη των
παιδιών έχουν ένα δύσκολο αλλά ταυτόχρονα και συναρπαστικό έργο να επιτελέσουν.
Δύσκολο γιατί θα πρέπει πρωτίστως να κατανοούν τις ιδιαιτερότητες κάθε ηλικιακής ομάδας
και συναρπαστικό γιατί μπορούν να ξεπερνούν τα όρια της γνώσης που έχουν θέσει οι
παλιότεροι ερευνητές.
Αυτή λοιπόν την πορεία θα διανύσουμε στη θεματική ενότητα «Κοινωνική, ψυχολογική και
γνωστική ανάπτυξη παιδιών σχολικής ηλικίας». Πολλές είναι οι θεωρίες ανάπτυξης που έχουν
διατυπωθεί για να εξηγήσουν τα διάφορα αναπτυξιακά στάδια του ανθρώπου και κυρίως τη
μέση σχολική και εφηβική ηλικία.
Θα εξετάσουμε τις σημαντικότερες κάνοντας μία ανασκόπηση των ιδεών των εμπνευστών και
επιστημόνων. Ουσιαστικά, πρόκειται για επιμέρους μελέτη της Αναπτυξιακής (Παιδο)
Ψυχολογίας και αφορά στη μελέτη των σκέψεων, των συναισθημάτων , των σχέσεων και της
εν γένει συμπεριφοράς και τις μεταβολές ανάλογα με την ηλικία των παιδιών. Θα μελετήσουμε
το θεωρητικό υπόβαθρο που διέπει το επιστημονικό πεδίο της Αναπτυξιακής
Παιδοψυχολογίας. Επιπλέον, θα εξετάσουμε τους κοινωνικούς, ψυχολογικούς και γνωστικούς
παράγοντες στην παιδική ή μέση σχολική ηλικία, η οποία προσδιορίζεται χρονικά από τα 6
μέχρι τα 12 χρόνια της ζωής. Στην ίδια λογική, θα διερευνήσουμε τα χαρακτηριστικά της
εφηβικής ηλικίας που εκτείνεται από τα 13 έως τα 18 έτη.
Διδακτική Ενότητα 5
Τίτλος
Κλίμα σχολικής τάξης – Παράγοντες διαμόρφωσης του σχολικού κλίματος
Περιγραφή
Η εμφάνιση προβλημάτων συμπεριφοράς σε παιδιά αποτελεί ένα φαινόμενο που έχει
επισημανθεί από ερευνητές και εκπαιδευτικούς. Οι προβληματικές συμπεριφορές θεωρούνται
3
ως μία σημαντική πηγή άγχους για εκπαιδευτικούς και γονείς. Αυτό, πολλές φορές, έχει ως
αποτέλεσμα την ανάπτυξη ακατάλληλων μορφών διευθέτησής τους ή την απουσία
ουσιαστικής βοήθειας προς τους μαθητές. Ένα πρώτο βήμα στην αντιμετώπιση των
προβλημάτων συμπεριφοράς αποτελεί ο ακριβής και κατάλληλος προσδιορισμός της
προβληματικής συμπεριφοράς. Η ανθρώπινη συμπεριφορά είναι μία σύνθετη
πραγματικότητα, που απαιτεί προσοχή ως προς τον προσδιορισμό και την ερμηνεία της. Κάθε
συμπεριφορά παρουσιάζεται σε ένα κοινωνικό πλαίσιο. Τόσο η αύξηση, όσο και η μείωσή της
εξαρτάται από τη δυναμική της συμπεριφοράς των άλλων. Συνεπώς, η ίδια συμπεριφορά
μπορεί να χαρακτηρίζεται ως προβληματική από έναν εκπαιδευτικό και όχι από κάποιον άλλο,
εξαρτάται δηλαδή από τα υποκειμενικά κριτήρια και τα επίπεδα ανοχής του κάθε
εκπαιδευτικού.
Διδακτική Ενότητα 6
Τίτλος Η προσωπικότητα του δασκάλου. Ο δάσκαλος ως ηγέτης
Περιγραφή
Στο συγκεκριμένο μάθημα θα εξετασθούν τα ζητήματα του εκπαιδευτικού και κατά συνέπεια
του κοινωνικού αποκλεισμού ατόμων με αναπηρίες και κατά πόσον είναι δυνατόν να τύχουν
ίσων ευκαιριών και δίκαιης μεταχείρισης. Θα εξετασθεί η εκπαίδευση της συμπερίληψης και
θα αναλυθούν οι όροι της ενσωμάτωσης, ένταξης και συμπερίληψης. Είναι ένα γεγονός ότι οι
ανισότητες που υφίστανται στο κοινωνικό περιβάλλον εμφανίζονται και στο περιβάλλον του
σχολείου, μέσα στο οποίο ενδεχομένως αυξάνονται ή μειώνονται και συντηρούνται ή όχι. Οι
ερμηνείες γύρω από τη συμπεριληπτική εκπαίδευση είναι πολλές, ανάλογα με τον τρόπο που
καθένας εμπλέκεται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γενικότερα η ιδέα της συμπερίληψης
υφίσταται στα αναλυτικά προγράμματα και αντικατοπτρίζει όχι μονάχα την τοποθέτηση του
κάθε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολείο τυπικής ανάπτυξης, αλλά και στη
δημιουργία εκείνων των συνθηκών μάθησης, οι οποίες θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμες
για την εκπαίδευση όλων των παιδιών, ανεξάρτητα από τις αδυναμίες που κάποια από αυτά
εμφανίζουν. Σύμφωνα με το συμπεριληπτικό μοντέλο, τα σχολεία και το εκπαιδευτικό σύστημα
προσπαθούν να αντιμετωπίσουν όλους τους μαθητές μέσα από προσαρμοσμένες
στρατηγικές, ώστε όλοι να είναι εφικτό να ανταποκριθούν. Κύριος στόχος είναι η εκπαίδευση
όλων των παιδιών ανεξάρτητα από τη διαφορετικότητα ή τις δυσκολίες, τις οποίες ίσως
παρουσιάζουν, ώστε να καταπολεμηθούν οι διακρίσεις και να δημιουργηθούν οι βάσεις για
μια εκπαίδευση για όλους.
Διδακτική Ενότητα 7
Τίτλος Αντιμετωπίζοντας μαθητές με διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης- συμπεριληπτική
εκπαίδευση και ανοιχτό σχολείο
Περιγραφή
Μέσα σε μια κοινωνία που διαρκώς αλλάζει, με την χρήση της τεχνολογίας και τις κοινωνικές
αλλαγές να επηρεάζουν τους τρόπους και το περιεχόμενο της ανθρώπινης επικοινωνίας και
αναπόφευκτα και τους τρόπους εκπαίδευσης των μαθητών, η εισαγωγή νέων εννοιών και
μεθόδων κρίνεται απαραίτητη για να αντιμετωπιστούν οι πολύ-επίπεδες εκπαιδευτικές
προκλήσεις στο πλαίσιο ενός σχολείου που ολοένα και περισσότερο εξελίσσεται, και
αντιμετωπίζεται πλέον και στη διεθνή επιστημονική κοινότητα, ως σχολική κοινότητα. Μέσα
στο πλαίσιο αυτό θα δούμε τους βασικούς χειρισμούς στους οποίους πρέπει να προβεί ο
εκπαιδευτικός για να διευκολύνει τους μαθητές με διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης: η
3
διαχείριση της τάξης για την διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος
και οι βάσεις για τον σχεδιασμό και τις στρατηγικές της διδασκαλίας, θα παρουσιαστούν με
γνώμονα της ατομικές διαφορές των μαθητών. Θα γίνει ειδικά αναφορά στην συμπεριληπτική
εκπαίδευση, ως ενός εξαιρετικά σύγχρονου και ανθρώπινου τρόπου κατ΄ αρχήν θεώρησης της
ειδικής και γενικής αγωγής, και που έχει ως προϋπόθεση την άρτια επαγγελματική
συγκρότηση του εκπαιδευτικού. Τέλος θα αναφερθούμε στα ανοιχτά σχολεία, ενός θεσμού
που υιοθετήθηκε στο πλαίσιο της αντικατάστασης του όρου του παραδοσιακού σχολείου ως
κοινότητα μάθησης, για να συμπεριλάβει όχι μόνο τους μαθητές αλλά και τις οικογένειές τους
– κατά μία ευρύτερη έννοια, ενός σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία και στις πραγματικές
ανάγκες των μελών της ευρύτερης σχολικής κοινότητας.
Διδακτική Ενότητα 8
Τίτλος
Εννοιολογικός προσδιορισμός και είδη της αποκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών στο
σχολείο
Περιγραφή
Τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα συγκλίνουν στη διαπίστωση ότι δεν υπάρχει σαφής και
αυστηρός διαχωρισμός μεταξύ φυσιολογικής και προβληματικής συμπεριφοράς. Στην ενότητα
αυτή για την προσέγγιση και την κατανόηση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς θα υιοθετηθεί η
αναπτυξιακή οπτική και θα προσπαθήσουμε να δούμε τα βασικά σημεία κοινά
χαρακτηριστικά μιας κατά κανόνα ανομοιογενούς ομάδας (η ομάδα των παιδιών – εφήβων
που χαρακτηρίζονται από κάποια απόκλιση) κυρίως σε σχέση με τη συμπεριφορά τους στα
σχολικά πλαίσια. Θα γίνει ειδική αναφορά στην κλινική και στην κοινωνική θεώρηση της
αποκλίνουσας συμπεριφοράς, δύο παραδόσεις με διαμετρικά αντίθετες τοποθετήσεις, καθώς
η πρώτη εστιάζει την πηγή της απόκλισης στο ίδιο το άτομο και η άλλη στα χαρακτηριστικά
του κοινωνικού πλαισίου. Θα παρουσιαστούν πιο αναλυτικά τα α) στατιστικά, β) συστημικά
και γ) λειτουργικά κριτήρια για την αξιολόγηση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς και τα
εργαλεία στα οποία έχει ο πρόσβαση ο εκπαιδευτικός για την αξιολόγησή της.
Διδακτική Ενότητα 9
Τίτλος Διαχείριση κρίσεων και σύγκρουση στα πλαίσια του σχολείου
Περιγραφή
Στη σχέση με τους φίλους τα παιδιά μαθαίνουν πολλές κοινωνικές δεξιότητες, όπως πώς να
επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να επιλύουν προβλήματα. Εξασκούνται επίσης στον
έλεγχο των συναισθημάτων και στην ανταπόκριση στα συναισθήματα των άλλων, ενώ οι
φιλικές σχέσεις επηρεάζουν και την επίδοση των μαθητών στο σχολείο. Είναι συνεπώς
εμφανές ότι το φαινόμενο του εκφοβισμού και γενικότερα της αντικοινωνικής συμπεριφοράς
έχει σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου
και τη διαδικασία της μάθησης. Το φαινόμενο της σχολικής επιθετικότητας και του
συγκρουσιακού κλίματος γενικά παρατηρείται όλο και περισσότερο στις σύγχρονες κοινωνίες
και σε πολλές χώρες του κόσμου και ο εκπαιδευτικός καλείται να το αντιμετωπίσει εντός της
σχολικής κοινότητας.
Στην ενότητα αυτή θα δούμε τους παράγοντες των συγκρούσεων, θα εξετάσουμε το
(ψυχολογικό/μαθησιακό) προφίλ των εμπλεκόμενων μερών και θα καταλήξουμε στις συνέπειες
των συγκρούσεων. Τέλος θα μελετήσουμε κάποιους προτεινόμενους αποτελεσματικούς
τρόπους αντιμετώπισης καθώς οι συγκρούσεις και το αρνητικό σχολικό κλίμα ενδέχεται να
ευθύνεται για ψυχοσωματικά προβλήματα στα παιδιά και τους εφήβους. Για το λόγο αυτό η
έγκαιρη πρόληψη και η συνεργασία των σημαντικών άλλων στη ζωή των παιδιών (γονείς-
3
δάσκαλοι) κρίνεται επιτακτική για την αποφυγή και τη διαχείριση συγκρούσεων.
Διδακτική Ενότητα 10
Τίτλος Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών
Περιγραφή
Το μάθημα φέρει εισαγωγικό χαρακτήρα στη μελέτη των δύο ρευμάτων ερευνητικής
μεθοδολογίας που έχουν κυριαρχήσει στις κοινωνικές επιστήμες. Μετά το πέρας αυτού, οι
συμμετέχουσες και συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν τη
διαφοροποίηση της ποσοτικής στρατηγικής έρευνας από την ποιοτική στρατηγική στη βάση
τριών κεντρικών σημείων: α. τη σχέση μεταξύ θεωρίας και έρευνας, β. τα επιστημολογικά
ζητήματα και γ. τα οντολογικά ζητήματα, όπως αυτά ανακύπτουν στη μελέτη του κοινωνικού
κόσμου.
Διδακτική Ενότητα 11
Τίτλος Συγγραφή πτυχιακής εργασίας και μεθοδολογία έρευνας
Περιγραφή
Οι εκπαιδευόμενοι θα εκπονήσουν επιστημονική εργασία 3.000-6.000 λέξεων.
Διδακτική Ενότητα 12
Τίτλος Δόμηση σχεδίου μικροδιδασκαλίας
Περιγραφή Οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να oργανώσουν την δομή μιας μικροδιδασκαλίας βασισμένης
στις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων. Οι αρχές τις μικροδιδασκαλίας θα διευκρινιστούν με
την μελέτη ψηφιακού υλικού και συγκεκριμένων οδηγιών.
6. ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
Ακολουθείται αυστηρά η ακαδημαϊκή δεοντολογία και οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτή οδηγεί στην απώλεια της
ιδιότητας του επιμορφούμενου, δίχως επιστροφή διδάκτρων.
Τα έγγραφα αιτήματα απαντώνται μέσα σε 7 εργάσιμες μέρες.
7. ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Όλες οι επικοινωνίες γίνονται ψηφιακά. Σε ψηφιακή μορφή αποδίδονται όλα τα πιστοποιητικά και οι βεβαιώσεις μέσα σε 1
έως 3 μήνες από την περάτωση των σπουδών.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
3
1. Τα δίδακτρα δεν επιστρέφονται σε καμία περίπτωση παρά μόνο εάν ακυρωθεί ή δεν πραγματοποιηθεί το
πρόγραμμα με υπαιτιότητα του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Με την υποβολή της αίτησης παραιτείσθε από
κάθε απαίτηση για επιστροφή διδάκτρων ή για οποιαδήποτε άλλη αλλαγή.
2. Ένα μεγάλο μέρος της επικοινωνίας γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα e-mail που είναι
διαθέσιμα είναι το ακόλουθο info@keklidia.gr.
Για να μπορούμε να επεξεργαζόμαστε τα αιτήματα σας θα πρέπει απαραιτήτως στο θέμα να αναγράφονται τα    εξής στοιχεία, ονοματεπώνυμο, πρόγραμμα και κύκλος σπουδών (πχ. Μαρία Παπαδοπούλου, Ειδική
Αγωγή, Η’ Κύκλος). Οποιοδήποτε e-mail χωρίς αυτό το θέμα θα αγνοείται.
3. Το πρόγραμμα μαθημάτων είναι ενδεικτικό και μπορεί να αλλάζει ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των
διδασκόντων, την ανάρτηση υλικού και τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
4. Τα νέα πιστοποιητικά του Πανεπιστημίου Αιγαίου απονέμονται ηλεκτρονικά από το Κέντρο Δια Βίου
Μάθησης. Συνήθως αποδίδουν Ευρωπαϊκές Επαγγελματικές πιστωτικές μονάδες (Ecvet) και ο χρόνος
αποστολής τους στους υποψηφίους εξαρτάται από την ολοκλήρωση των ακαδημαϊκών και οικονομικών
ελέγχων. Κατά μέσο όρο τα πιστοποιητικά αποστέλλονται μέσα σε διάστημα 1 έως 3 μηνών από την
ολοκλήρωση του προγράμματος.
5. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής οποιουδήποτε σημείου της προκήρυξης ανάλογα
με τις εκπαιδευτικές και διοικητικές ανάγκες. Η παρούσα προκήρυξη δεν είναι κατ´ ουδένα τρόπο
δεσμευτική για τα Προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
6. Πληροφορίες για πιθανές μοριοδοτήσεις ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία μπορούν να ληφθούν από
τους αρμόδιους φορείς και όχι από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
7. Η εγγραφή στα Προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου συνεπάγεται την αποδοχή της διατήρησης των
προσωπικών δεδομένων και της αξιοποίησης τους για εκπαιδευτικούς και διαφημιστικούς σκοπούς.
8. Η εγγραφή στα Προγράμματα συνεπάγεται τήρηση της ακαδημαϊκής δεοντολογίας και των κανόνων καλής
συμπεριφοράς. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από τους κανόνες του Πανεπιστημίου και της ευγένειας μπορεί
να αποκλείσει τον επιμορφούμενο από τα Προγράμματα, χωρίς επιστροφή διδάκτρων ή απονομή
οποιασδήποτε βεβαίωσης.
9. Η λογοκλοπή ή ο λογοδανεισμός οδηγούν στην αποβολή του επιμορφούμενου από το πρόγραμμα χωρίς
κανένα δικαίωμα επιστροφής διδάκτρων.
10. Το Πανεπιστήμιο αποκτά το copyright του υλικού που παραδίδουν οι επιμορφούμενοι στα πλαίσια των
εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Επίσης, όλο το υλικό του Πανεπιστημίου προστατεύεται από copyright
και η με οποιαδήποτε μορφή αναπαραγωγής του έχει νομικές κυρώσεις.
11. Οι αξιολογικές κρίσεις για το πρόγραμμα και άλλες προτάσεις απαγορεύεται ρητά να αναρτώνται υπό
μορφή σχολίων ή άλλων μέσων στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης ή σε άλλες ομάδες δικτύωσης Προτάσεις, κριτικές και σχόλια γίνονται μόνο στο ειδικό έντυπο αξιολόγησης και λαμβάνονται σοβαρά
υπόψη. Τα έγγραφα αιτήματα των επιμορφούμενων απαντώνται μέσα σε 7 εργάσιμες μέρες.
12. Η κατανόηση των όρων «σύγχρονος» και «ασύγχρονος» ως μεθόδων διδασκαλίας θεωρείται αυτονόητη
και το ίδιο ισχύει για την άριστη γνώση υπολογιστών, που είναι εκ των ουκ άνευ προϋπόθεση για την
παρακολούθηση των προγραμμάτων. Αδυναμία των επιμορφούμενων να κατανοούν τις μεθόδους
διδασκαλίας ή προβλήματα που απορρέουν από την ελλιπή γνώση υπολογιστών, δεν θα επιτραπεί να
επηρεάσουν την ποιότητα των προγραμμάτων. Το Πανεπιστήμιο διατηρεί το δικαίωμα να σταματήσει τη
φοίτηση οποιουδήποτε αποτυγχάνει στους δύο παραπάνω τομείς, χωρίς καμιά αποζημίωση.
13. Η απουσία από τα μαθήματα και τις δράσεις των προγραμμάτων, όπως αυτές κάθε φορά καθορίζονται,
μπορεί να οδηγήσει στον αποκλεισμό από τα Προγράμματα χωρίς επιστροφή διδάκτρων ή απονομή
βεβαίωσης.
14. Τα Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας προσφέρουν διάφορα προνόμια στους σπουδαστές τους,
όπως έκπτωση εως 50% σε ένα επόμενο ετήσιο πρόγραμμα ή δωρεάν επιμορφώσεις σε διάφορους
τομείς. Κάθε επιμορφούμενος δικαιούται μια φορά την ειδική αυτή μεταχείριση.
15. Τα Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας είναι πρόθυμα να επιλύσουν κάθε πρόβλημα, που
φυσιολογικό είναι να προκύψει κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας, αρκεί
α. Να μη γίνεται υπέρβαση ιεραρχίας
β. Να απευθύνονται εγγράφως και με ακριβή τρόπο στη γραμματεία των Προγραμμάτων.