Επτάμηνο Πρόγραμμα "Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων στα σΔΕ
Εκπαίδευση Εκπαιδευτλων ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Σε συνεργασία με το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου ανακοινώνεται η έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για το Επτάμηνο Πρόγραμμα -Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)-
Πιθανές μοριοδοτήσεις μπορεί να ισχύουν ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην κατάρτιση των εργαζόμενων ή όσων επιθυμούν να εργαστούν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα εισάγει τους εκπαιδευόμενους στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και τους εφοδιάζει με τα απαραίτητα θεωρητικά εργαλεία. Περιγράφει την ιστορική εξέλιξη της εκπαίδευσης ενηλίκων και των ΣΔΕ, ενώ παράλληλα παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά και τις προσδοκίες των ενήλικων εκπαιδευομένων. Επίσης, εστιάζει στην εκπαίδευση και την επαγγελματική ανάπτυξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Τέλος, το πρόγραμμα δίνει έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ευπαθούς ομάδας (ενήλικες με πολιτισμικές διαφορές, ενήλικες ηλικιωμένοι, ενήλικες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενήλικες φυλακισμένοι κ.λπ.), τονίζει τα εμπόδια της εκπαίδευσής τους και προτείνει λύσεις για την εκπαιδευτική προσέγγιση κάθε μιας ομάδας.
Κόστος: 350€
Το πρόγραμμα είναι επτάμηνο και πιστώνει 420 διδακτικές ώρες.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Στόχοι προγράμματος (αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα):
Α) Σε επίπεδο Γνώσεων:
•Η κατανόηση βασικών εννοιών στην εκπαίδευση ενηλίκων
•Η κατανόηση των χαρακτηριστικών, των προσδοκιών και της αναγκαιότητας της εκπαίδευσης των ευπαθών ομάδων
•Η απόκτησης γνώσης στον σχεδιασμό μικροδιδασκαλίας, προσαρμοσμένης στα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων
Β)Σε επίπεδο Δεξιοτήτων/Ικανοτήτων:
• Αντίληψη των ιδιαιτεροτήτων της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ενήλικες
• Ικανότητα σχεδιασμού και εφαρμογής μικροδιδασκαλίας
• Βελτίωση των διδακτικών πρακτικών
• Κατανόηση θεωρητικών πεδίων και ερευνητικών δεδομένων στο αντικείμενο της εκπαίδευσης ενηλίκων
• Ανάπτυξη δυνατοτήτων διδασκαλίας σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες
Γ)Σε επίπεδο Στάσεων:
•Η απόκτηση της κουλτούρας της αυτό-βελτίωσης μέσω της παρακολούθησης των εξελίξεων ενός ραγδαία αναπτυσσόμενου τομέα (εκπαίδευση ενηλίκων)
•Η απόκτηση κουλτούρας συνεργασίας και ισότιμης αντιμετώπισης του διαφορετικού
Μέδοθος Υλοποίησης της Επιμόρφωσης
Το παρόν επιμορφωτικό πρόγραμμα αποτελείται συνολικά από επτά (7) διδακτικές μηνιαίες ενότητες. Κάθε μηνιαία ενότητα περιλαμβάνει ασύγχρονη διαδικτυακή διδασκαλία μέσω πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Η ασύγχρονη διαδικτυακή διδασκαλία δεν απαιτεί την ταυτόχρονη αλληλεπίδραση των επιμορφούμενων και των διδασκόντων. Οι επιμορφούμενοι δεν είναι αναγκαίο να συνδέονται στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης την ίδια χρονική στιγμή. Αντίθετα, μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό.3Β. Δ
Οι διδάσκοντες επιλέγονται από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατόπιν αυστηρής επιλογής βάσει των ακαδημαϊκών κριτηρίων και κανονισμών που έχει θεσπίσει.
Ακαδημαϊκες Υποχρεώσεις για τη Λήψη του Πιστοποιητικού
1. Μελέτη πρωτότυπου υλικού 20-30 σελίδων ανα μηνιαία θεματική ενότητα
2. Μελέτη συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού
3. Τελικό τεστ αξιολόγησης 100 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής (μετά την ολοκλήρωση και της 6ης θεματικής ενότητας)
4. Συγγραφή μικροδιδασκαλίας (3.000 έως 6.000 λέξεις)
*Για τη λήψη του πιστοποιητικού ο επιμορφούμενος δεν πρέπει να έχει καμία οικονομική υποχρέωση απέναντι στο πανεπιστήμιο.
ECVET και Μοριοδοτήσεις
Όλα μας τα Προγράμματα προσφέρουν Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Κατάρτισης ECVET. Ενδεικτικά, ένα πρόγραμμα 420 ωρών πιστώνει 21 ECVET
Σύμφωνα με το ΦΕΚ 1596 Β/10-5-19 ανάμεσα στα κριτήρια επιλογής και μοριοδότησης για την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας μοριοδοτούνται και τα ακόλουθα:
Α) Μοριοδότηση επιμόρφωσης σε θέματα Σ.Δ.Ε. (0,50 μόρια ανά 50 ώρες, με μέγιστο αριθμό μορίων 2)
Β) Μοριοδότηση επιμόρφωσης στις αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων (επιμόρφωση εκτός θεμάτων Σ.Δ.Ε.) (0,50 μόρια ανά 50 ώρες, με μέγιστο αριθμό μορίων 2)
Τα περισσότερα Προγράμματά μας μοριοδοτούνται ως σεμινάρια, που οργανώθηκαν από δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά το πλεονέκτημα αυτό:
• Εξαρτάται από την ισχύουσα νομοθεσία
• Διαφοροποιείται ανάλογα με την ειδικότητα του επιμορφούμενου
• Δεν αφορά το Πανεπιστήμιο, το οποίο διοργανώνει το σεμινάριο ΜΟΝΟ για τη γνώση και την επαγγελματική ενδυνάμωση
Το Πανεπιστήμιο στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια επαγγελματικής αποκατάστασης και ανέλιξης των επιμορφούμενων
Διδακτικές Ενότητες
- Το πρόγραμμα επικεντρώνεται, αλλά δεν περιορίζεται στις παρακάτω ενότητες:
Διδακτική Ενότητα1
Τίτλος Ιστορική προσπέλαση της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας – Ορισμοί – Τα χαρακτηριστικά και οι προσδοκίες των Ενήλικων Εκπαιδευομένων
Περιγραφή
Σκοπός της πρώτης ενότητας είναι η θεωρητική τεκμηρίωση και η αποσαφήνιση των εννοιών που συνδέονται με την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης μέσω των ΣΔΕ. Θα παρουσιαστούν τα βασικά ρεύματα και οι θεωρητικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και θα συσχετιστούν με τον θεσμό και την λειτουργία των ΣΔΕ.
Διδακτική Ενότητα 2
Τίτλος Επαγγελματική ανάπτυξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων
Περιγραφή
Η δεύτερη διδακτική ενότητα αναφέρεται στην επαγγελματική εκπαίδευση ευπαθών κοινωνικών ομάδων, εστιάζει στη σχέση μεταξύ της παγκοσμιοποίησης και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, στην αρχή των ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης και στη φιλοσοφία της διδακτικής των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Διδακτική Ενότητα3
Τίτλος Εκπαίδευση ατόμων μέσης και τρίτης ηλικίας
Περιγραφή
Στην τρίτη διδακτική ενότητα, περιγράφονται τα χαρακτηριστικά των ηλικιωμένων μαθητών, τα κρίσιμα ζητήματα της εκπαίδευσής τους, οι δυσκολίες και διατυπώνονται προτάσεις για την παροχή αποτελεσματικής εκπαίδευσης στους ηλικιωμένους.
Διδακτική Ενότητα4
Τίτλος Εκπαίδευση ενηλίκων για διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες – ενήλικες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Περιγραφή
Η τέταρτη διδακτική ενότητα αναφέρεται στην εκπαίδευση ενηλίκων για διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες: Διαπολιτισμική εκπαίδευση, διασαφηνίζεται η έννοια της κουλτούρας, περιγράφεται η κατάλληλη διαπολιτισμική εκπαίδευση ενηλίκων και διατυπώνεται το συμπέρασμα ότι μεταβαίνουμε από τον ενθοκεντρισμό στον πλουραλισμό.
Επίσης, γίνεται αναφορά στη διδακτική προσέγγιση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπτύσσονται οι τρόποι διδασκαλίας των ακόλουθων πέντε κατηγοριών: άτομα με νοητική καθυστέρηση, άτομα με μειωμένη κινητικότητα, άτομα με προβλήματα όρασης , άτομα με προβλήματα ακοής, άτομα με δυσλεξία και τέλος διατυπώνονται γενικές παρατηρήσεις και συμπεράσματα.
Διδακτική Ενότητα5
Τίτλος Εκπαίδευση γυναικών
Περιγραφή
Στην πέμπτη διδακτική ενότητα, αναπτύσσονται οι φιλοσοφικές, κοινωνιολογικές και ψυχολογικές ρίζες της φεμινιστικής θεωρίας (ατομιστικές φεμινιστικές θεωρίες, στρουκτουραλιστικές φεμινιστικές θεωρίες , μεταστρουκτουραλιστικές – μεταμοντέρνες φεμινιστικές θεωρίες), η φεμινιστική παιδαγωγική (τα μοντέλα του φύλου και τα απελευθερωτικά μοντέλα), οι θέσεις της φεμινιστικής παιδαγωγικής για τις μεθοδολογικές αδυναμίες των θεωριών μάθησης των ενηλίκων, η αναγκαιότητα των προγραμμάτων της εκπαίδευσης των ενήλικων γυναικών και τα εμπόδια φοίτησης των ενήλικων γυναικών.
Διδακτική Ενότητα 6
Τίτλος Εκπαίδευση ενηλίκων με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο – εκπαίδευση ενηλίκων των αγροτικών περιοχών – εκπαίδευση ενήλικων φυλακισμένων
Περιγραφή
Η έκτη διδακτική ενότητα στοχεύει στην εκπαίδευση ενηλίκων των αγροτικών περιοχών, διασαφηνίζονται οι έννοιες «αγροτική» και «εκπαίδευση», αναπτύσσεται το θέμα της παροχής εκπαίδευσης στους κατοίκους των αγροτικών περιοχών και περιγράφονται γενικές επισημάνσεις και προτάσεις για τη βελτίωση της εκπαίδευσης ενηλίκων σε αυτές τις περιοχές.
Ακόμα, εστιάζει στην εκπαίδευση των φυλακισμένων ως ενήλικων μαθητών, αναπτύσσονται οι θεωρίες για τα αίτια της παραβατικής συμπεριφοράς, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των φυλακισμένων, τα μοντέλα πρόσληψης των εκπαιδευτικών και η αξιοποίηση του διαδικτυακού και της αυτοκατευθυνόμενης μάθησης και τέλος διατυπώνονται συμπεράσματα και προτάσεις.
Ακόμα, αναλύει την εκπαίδευση ενηλίκων με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, διασαφηνίζονται οι όροι «χαμηλό μορφωτικό επίπεδο» και «χώρος εργασίας», αναπτύσσονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της εκπ0αίδευσης στον χώρο εργασίας αυτής, η δραστηριοποίηση των κινήτρων μάθησης των ατόμων με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, οι κατάλληλες μέθοδοι διδασκαλίας και η αξιολόγηση για τα εν λόγω άτομα.
Διδακτική Ενότητα 7
Τίτλος Πρακτική εξάσκηση με οργάνωση μικροδιδασκαλίας
Περιγραφή
Οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να oργανώσουν την δομή μιας μικροδιδασκαλίας βασισμένης στις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων. Οι αρχές τις μικροδιδασκαλίας θα διευκρινιστούν με την μελέτη ψηφιακού υλικού και συγκεκριμένων οδηγιών. Η μελέτη του υλικού και η συγγραφή της παραπάνω άσκησης πιστώνει 50 διδακτικές ώρες.
Προσοχή
1. Τα δίδακτρα δεν επιστρέφονται σε καμία περίπτωση παρά μόνο εάν ακυρωθεί ή δεν πραγματοποιηθεί το πρόγραμμα με υπαιτιότητα του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Με την υποβολή της αίτησης παραιτείσθε από κάθε απαίτηση για επιστροφή διδάκτρων ή για οποιαδήποτε άλλη αλλαγή.
2. Ένα μεγάλο μέρος της επικοινωνίας γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα e-mail που είναι διαθέσιμα είναι τα ακόλουθα , info@keklidia.gr, ppy@aegean.gr, psichologia@aegean.gr και ppky@aegean.gr. Για να μπορούμε να επεξεργαζόμαστε τα αιτήματα σας θα πρέπει απαραιτήτως στο θέμα να αναγράφονται τα εξής στοιχεία, ονοματεπώνυμο, πρόγραμμα και κύκλος σπουδών (πχ. Μαρία Παπαδοπούλου, Ειδική Αγωγή, Η’ Κύκλος). Οποιοδήποτε e-mail χωρίς αυτό το θέμα θα αγνοείται.
3. Το πρόγραμμα μαθημάτων είναι ενδεικτικό και μπορεί να αλλάζει ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των διδασκόντων, την ανάρτηση υλικού και τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
4. Τα νέα πιστοποιητικά του Πανεπιστημίου Αιγαίου απονέμονται ηλεκτρονικά από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης. Συνήθως αποδίδουν Ευρωπαϊκές Επαγγελματικές πιστωτικές μονάδες (Ecvet) και ο χρόνος αποστολής τους στους υποψηφίους εξαρτάται από την ολοκλήρωση των ακαδημαϊκών και οικονομικών ελέγχων. Κατά μέσο όρο τα πιστοποιητικά αποστέλλονται μέσα σε διάστημα 1 έως 3 μηνών από την ολοκλήρωση του προγράμματος.
5. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής οποιουδήποτε σημείου της προκήρυξης ανάλογα με τις εκπαιδευτικές και διοικητικές ανάγκες. Η παρούσα προκήρυξη δεν είναι κατ´ ουδένα τρόπο δεσμευτική για τα Προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
6. Πληροφορίες για πιθανές μοριοδοτήσεις ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία μπορούν να ληφθούν από τους αρμόδιους φορείς και όχι από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
7. Η εγγραφή στα Προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου συνεπάγεται την αποδοχή της διατήρησης των προσωπικών δεδομένων και της αξιοποίησης τους για εκπαιδευτικούς και διαφημιστικούς σκοπούς.
8. Η εγγραφή στα Προγράμματα συνεπάγεται τήρηση της ακαδημαϊκής δεοντολογίας και των κανόνων καλής συμπεριφοράς. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από τους κανόνες του Πανεπιστημίου και της ευγένειας μπορεί να αποκλείσει τον επιμορφούμενο από τα Προγράμματα, χωρίς επιστροφή διδάκτρων ή απονομή οποιασδήποτε βεβαίωσης.
• Η λογοκλοπή ή ο λογοδανεισμός οδηγούν στην αποβολή του επιμορφούμενου από το πρόγραμμα χωρίς κανένα δικαίωμα επιστροφής διδάκτρων.
• Το Πανεπιστήμιο αποκτά το copyright του υλικού που παραδίδουν οι επιμορφούμενοι στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Επίσης, όλο το υλικό του Πανεπιστημίου προστατεύεται από copyright και η με οποιαδήποτε μορφή αναπαραγωγής του έχει νομικές κυρώσεις.
• Οι αξιολογικές κρίσεις για το πρόγραμμα και άλλες προτάσεις απαγορεύεται ρητά να αναρτώνται υπό μορφή σχολίων ή άλλων μέσων στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης ή σε άλλες ομάδες δικτύωσης. Προτάσεις, κριτικές και σχόλια γίνονται μόνο στο ειδικό έντυπο αξιολόγησης και λαμβάνονται σοβαρά υπόψη. Τα έγγραφα αιτήματα των επιμορφούμενων απαντώνται μέσα σε 7 εργάσιμες μέρες.
9. Η κατανόηση των όρων «σύγχρονος» και «ασύγχρονος» ως μεθόδων διδασκαλίας θεωρείται αυτονόητη και το ίδιο ισχύει για την άριστη γνώση υπολογιστών, που είναι εκ των ουκ άνευ προϋπόθεση για την παρακολούθηση των προγραμμάτων. Αδυναμία των επιμορφούμενων να κατανοούν τις μεθόδους διδασκαλίας ή προβλήματα που απορρέουν από την ελλιπή γνώση υπολογιστών, δεν θα επιτραπεί να επηρεάσουν την ποιότητα των προγραμμάτων. Το Πανεπιστήμιο διατηρεί το δικαίωμα να σταματήσει τη φοίτηση οποιουδήποτε αποτυγχάνει στους δύο παραπάνω τομείς, χωρίς καμιά αποζημίωση.
10. Η απουσία από τα μαθήματα και τις δράσεις των προγραμμάτων, όπως αυτές κάθε φορά καθορίζονται, μπορεί να οδηγήσει στον αποκλεισμό από τα Προγράμματα χωρίς επιστροφή διδάκτρων ή απονομή βεβαίωσης.
11. Υπεύθυνη για διαφορές μεταξύ των επιμορφούμενων και των προγραμμάτων ορίζεται η εκάστοτε νομική σύμβουλος των προγραμμάτων.
12. Τα Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας προσφέρουν διάφορα προνόμια
στους σπουδαστές τους, όπως έκπτωση 50% σε ένα επόμενο ετήσιο πρόγραμμα ή δωρεάν επιμορφώσεις σε διάφορους τομείς. Κάθε επιμορφούμενος δικαιούται μια φορά την ειδική αυτή μεταχείριση.
13. Τα Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας είναι πρόθυμα να επιλύσουν κάθε πρόβλημα, που φυσιολογικό είναι να προκύψει κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας, αρκεί
α. Να μη γίνεται υπέρβαση ιεραρχίας
β. Να απευθύνονται εγγράφως και με ακριβή τρόπο στην γραμματεία των Προγραμμάτων