Τι είναι η Εκπαιδευτική Ρομποτική ;
Εκπαιδευτική Ρομποτική
Η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι μία διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να εμπλακεί με δράση στην κατανόηση μιας επιστήμης του παρόντος και του μέλλοντος , μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης για την κατανόηση και κυρίως την εμπέδωση, βασικών εννοιών κυρίως των θετικών επιστημών και άλλων γνωστικών αντικειμένων:
- Φυσική (μελέτη της κίνησης, της τριβής, της σχέσης των δυνάμεων, της μεταφοράς ενέργειας κ.λ.π.)
- Μαθηματικά (αναλογίες, μέτρηση αποστάσεων, κατανόηση βασικών γεωμετρικών ιδιοτήτων, κ.λ.π.)
- Μηχανική (κατασκευή, έλεγχος και αξιολόγηση μηχανικών λύσεων κ.λ.π.) Τεχνολογία, κ.λ.π.
Έχει θετικές επιπτώσεις εκτός από το γνωστικό τομέα και στο συναισθηματικό (αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση) και κοινωνικό (κοινωνικοποίηση, απομυθοποίηση). Επιπλέον, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής ρομποτικής ένας σωστά εκπαιδευμένος καθηγητής μπορεί να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και άλλων κρίσιμων δεξιοτήτων των παιδιών, όπως:
- ομαδική εργασία
- επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση)
- διαχείριση έργου (διαχείριση χρόνου, κατανομή έργου, παρουσίαση λύσης, κ.λ.π.)
- προγραμματισμός
- δεξιότητες επικοινωνίας
- πολύτιμες νοητικές δεξιότητες (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη κ.λ.π.).
Γι’ αυτό μόνο η Ακαδημία Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας παρέχει:
- 8ετή προγράμματα σπουδών
- Προετοιμασία για όλους τους διεθνείς διαγωνισμούς ρομποτικής,
- Πιστοποιημένα εκπαιδευτήρια σε όλη την Ελλάδα,
- Πιστοποιημένους εκπαιδευτές,
- Βεβαίωση σπουδών σε κάθε μαθητή, μετά την ολοκλήρωση του κάθε κύκλου μαθημάτων.
Εν Κατακλείδι
Είναι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό αντικείμενο που «παντρεύει» τις γνώσεις στις νέες τεχνολογίες και τον προγραμματισμό, με τις βασικές έννοιες των θετικών επιστημών, κυρίως της πληροφορικής, της φυσικής και των μαθηματικών και την συνολική εξέλιξη του μαθητή, μέσω της ανάπτυξης της κριτικής του σκέψης, της ικανότητας επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, της εργασίας σε ομάδες, της παρουσίασης των λύσεων και των κατασκευών του. Ενώ δηλαδή ο μαθητής νοιώθει ότι παίζει, προσπαθώντας να κατασκευάσει και να προγραμματίσει τις κινήσεις που θα κάνει ένα Ρομπότ, υπηρετούνται συγκεκριμένοι και πολύ σημαντικοί εκπαιδευτικοί στόχοι και στόχοι συνολικής εξέλιξης του παιδιού.